Știri

Calea ferată îngustă și trenuleţul Bad Muskau – Germania

Calea ferată a trenulețului Bad Muskau (germană Waldeisenbahn Muskau (WEM), tradus literal Calea ferată forestieră Muskau) este o cale ferată îngustă (600 mm), pe care în trecut circula un trenuleț forestier ce transporta bușteni din pădure la fabricile de hârtie din orașul Bad Muskau, landul Saxonia, Germania. Mai circulă și azi – în scopuri turistice.

Foto: Locomotiva 99 3317

Graf (Contele) Hermann von Arnim a aprobat în anul 1895 construirea unei căi ferate cu ecartament îngust (600 mm) pe care circulau vagoane trase de cai. Calea ferată a fost construită inițial pentru a ușura transportul materiei prime (lemn, cărbuni și cărămizi din regiunile Bad Muskau și Weißwasser) la fabricile de hârtie și sticlă.

Foto: Traseul Căii ferate Bad Muskau

În același an au fost aduse două locomotive cu abur, iar până la sfârșitul secolului calea ferată a atins o lungime de cca 50 de km.

După Primul Război Mondial linia feroviară s-a extins și au fost aduse locomotive și vagoane noi, care astăzi fac parte din muzeul de cale ferată. În timpul celui de-al Doilea Război Mondial calea ferată a fost în mare parte distrusă. Prin anii 1970 s-a pus problema refacerii sale, iar în cele din urmă o parte a acesteia s-a repus în folosință, pentru transportul de cărămizi.

Din anul 1984 s-a format o asociație pentru păstrarea obiectelor istorice, cu membri în cea mai mare parte voluntari, care și în prezent execută lucrări de restaurare sau renovare a căii ferate istorice. Din anul 1992 această cale ferată este din nou în funcțiune, fiind pusă la dispoziția turiștilor.

Actualmente calea ferată constituie în același timp și un muzeu, cel mai lung muzeu de cale ferată îngustă din Germania.

Documentanție: Wikipedia

Post scriptum

Calea ferată îngustă dintre Petrila şi Mina Lonea

Calea ferată îngustă dintre fosta uzină de procesare a huilei din Petrila şi Mina Lonea este o cale ferată cu ecartamentul neobişnuit de 790 mm. Iniţial a fost o cale ferată forestieră care a fost transformată în timpul comunismului în cale ferată industrială. Linia are 5,5 km lungime şi cu o rampă de max. 3%.

Linia a fost în aşa fel construită încât să nu încurce circulaţia trenurilor şi să fie un flux continuu de huilă. De aceea inițial existau două linii paralele. Pe prima linie urca trenul cu vagoanele goale iar pe a doua linie cobora celălalt tren cu vagoanele pline cu huilă.

Foto: Calea ferată și șoseaua de centură

Astăzi mai există o singură linie, iar paralel cu aceasta există o șosea de centură pentru traficul auto. Pe această linie circulă și acum locomotive Diesel-Hidraulice tip L45H cu o capacitate de 450 cp şi viteza maximă 40 km/h. Fiecare locomotivă poate transporta până la 12 vagoane cu capacitatea de 22T fiecare. Linia merge în pantă de la Mina Lonea până la la Petrila şi trece peste un singur râu, râul Jieţ.

Documentație: Railnet.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.